header spearator

Uspešno uklanjanje tumora mekog nepca

Ekipa hirurga sa Stomatološkog Fakulteta u Pančevu predvođena prof. dr Živoradom Nikolićem, maksilofacijalnim hirurgom, u saradnji sa dr Veljkom Božićem, specijalistom otorinolaringologije, ovih dana je u Opštoj bolnici u Pančevu na ORL odeljenju uspešno sprovela delikatan hirurški zahvat uklanjanja tumora mekog nepca kod 88 godina stare pacijentkinje.

Tumor je, inače, slučajno dijagnostikovan u toku pregleda na Stomatološkom fakultetu u Pančevu pre nepunih godinu dana kojom prilikom se pacijentkinja požalila da je već duže vreme žulja proteza. Urađena je biopsija koja je ukazivala da se radi o benignom tumoru malih pljuvačnih žlezda sluzokože mekog nepca. Starosna dob i pridružene bolesti pacijenta su nalagali da se definitivni hirurški zahvat uklanjanja celog tumora odloži do daljnjega. Pacijentkinja je praćena na redovnim kontrolama i primećeno je da tumor u poslednih par meseci ubrzano raste i menja svoje karakteristike. Obzirom da se radilo o životno ugrožavajućoj bolesti, nakon duže pripreme pacijentkinja je primljena na ORL odeljenje Opšte bolnice u Pančevu i uz sve predočene rizike podvrgnuta hirurškom lečenju. Operativni zahvat tokom koga je odstranjen tumor veličine 5 x 6 cm je trajao 1 čas i 20 minuta.

Zahvaljujući stručnom vođenju anestezije od strane anesteziologa i pažljivom hirurškom radu hirurga, pacijentkinja je dobro podnela operativni zahvat i posle ranog postoperativnog oporavka otpuštena je kući. Ovaj nesvakidašnji operativni zahvat je plod saradnje u nastavi između Stomatološkog fakulteta u Pančevu i Opše bolnice u Pančevu i pokazuje da se i ovako delikatni zahvati mogu obavljati u regionalnoj bolnici.

Veći broj manje zahtevnih intervencija iz oblasti maksilofacijalne hirurgije već je obavljen u prethodnom periodu, na čelu sa prof. dr Živoradom Nikolićem, u operacionoj sali na Stomatološkom fakultetu u Pančevu.

Nekoliko dana pre navedene operacije, prof. dr Živorad Nikolić je takođe uspešno odstranio tumor drugom pacijentu u još kompleksnijoj i komplikovanijoj hirurškoj intervenciji. Operacija je urađena u privatnoj bolnici Una, sa kojom Stomatološki fakultet u Pančevu ima saradnju. Tekst preuzet sa sajta Novosti.rs prenosimo u celosti:

“Složena i izuzetno obimna operacija uznapredovalog tumora poda usne duplje, jezika, tonzile, gornje vilice i mekog nepca, izvedena je prvi put u Srbiji, u privatnoj bolnici. Tim stručnjaka, na čelu sa profesorom dr Živoradom Nikolićem, kranomaksilofacijalnim hirurgom, uklonio je 59-godišnjem pacijentu tumor veličine ljudske pesnice. Postoperativni tok je protekao bez problema i on je desetog dana otpušten iz bolnice.

Prema rečima profesora Nikolića, pacijent je, pre dve godine, bio podvrgnut zračnoj terapiji, nakon koje se tumor povukao. Međutim, pojavio se ponovo, a da bi opet mogao na zračenje, bilo je neophodno da se hirurški odstrani. Zbog velikog rizika nijedna zdravstvena ustanova kojoj se pacijent obratio, nije želela da preuzme odgovornost za ishod operacije. Pomoć je potražio i u Nemačkoj, ali ni tamo nisu želeli da rizikuju.

- U svojoj 30 godina dugoj lekarskoj karijeri i posle više stotina urađenih onkoloških operacija, ovako obiman onkološki zahvat iz oblasti maksilofacijalne hirurgije nisam uradio, niti video - kaže prof. Nikolić.

- Operacija, koja je nosila veliki rizik od mogućih infekcija i drugih komplikacija, trajala je devet sati. Uradili smo resekciju tumora veličine 10 x 12 centimetara, skoro potpunu amputaciju jezika, uklonili limfne čvorove vrata obostrano, a zatim rekonstruisali taj ogromni defekt sa složenim režnjem grudnog mišića. Za ovaj zahvat bili su potrebni izuzetna stručnost, iskustvo i maksimalna preciznost, kako bi se sačuvali krvni sudovi i vitalne strukture glave i vrata.”

Čestitamo prof. dr Živoradu Nikoliću na izvanrednom radu i želimo još puno uspešno sprovedenih operacija!

footer spearator